fbpx

Project manager – digital marketing and learning services

Vill du ha en nyckelroll på ett litet företag i en snabbväxande bransch? Det finns ett stort behov just nu för att hjälpa olika typer av företag med att jobba med digitalt lärande. Därför söker vi en projektledare som kan bidra till att stärka vår marknadsnärvaro och nå ut till våra existerande och nya kunder, och samtidigt leda olika typer av projekt inom digitalt lärande. Du kommer att få ansvar för att:

  • Planera och genomföra digitala marknadsföringsprojekt, aktiviteter och kampanjer tillsammans med vårt marknadsföringsteam
  • Hantera vår närvaro i relevanta kanaler och sociala medier
  • Hantera och utveckla vår marketing automation
  • Vidareutveckla strukturer för att kunna matcha våra kunders köpresa
  • Utföra webbanalys och mäta marknadsaktiviteter i digitala kanaler
  • I rollen ingår även att projektleda våra kundprojekt, exempelvis e-learningproduktion.

För att trivas och lyckas i rollen ska du vara driven, nyfiken och ha bra koll på trender och möjligheter inom digital marknadsföring. Det är bra om du har tidigare erfarenhet av projektledning och digital marknadsföring – och fortfarande är nyfiken och vill lära dig mer och utvecklas inom området. Det är också en fördel om du har erfarenhet av tex e-learningproduktion, learning management, lärande och utveckling i organisationer och företag – och att du har ett starkt intresse av våra företagsområden.

Minerva är ett litet företag med många olika typer av kunder och projekt. Vi jobbar i team och hjälper varandra och är samtidigt beroende av att alla kan jobba självständigt inom sina ansvarsområden. Vårt marknadsteam består av fler olika kollegor som även har andra ansvarsområden – vi behöver därför någon som kan vara drivande, inspirera oss och vidareutveckla vår digitala marknadsföring.

Vi ser gärna att du har:

  • Relevant utbildning inom kommunikation eller marknadsföring
  • Erfarenhet och kunskap inom marketingautomation
  • Goda kunskaper kring digital analys och förmåga att utvärdera digitala insatser och fatta beslut på data
  • Riktigt bra koll på svenska språket och även kan skriva och prata engelska
  • Erfarenhet av LinkedIn, Google Ads, Google Tag Manager, Facebook Business Manager och Google Analytics.
  • Erfarenhet av och intresse för att ta fram innehåll (layout och copy) för digital marknadsföring

Minerva Group är sedan 20 år tillbaka en av Sveriges ledande leverantörer av lärplattformar och digitalt innehåll för lärande. Vi utvecklar och producerar digitalt utbildningsinnehåll, implementerar och supporterar lärplattformar samt erbjuder strategiska konsulttjänster inom lärande och digitalisering. Våra kunder finns i de flesta branscher och flertalet är stora globala organisationer med omfattande återförsäljarnätverk.

Minerva är en platt organisation där alla har möjlighet att påverka och ta ansvar med stor individuell frihet. Vi uppmuntrar varandra att testa idéer och dela kunskap så att vi kontinuerligt lär av varandra och ständigt utvecklas.

Jobbet är heltid utgående från vårt kontor i centrala Göteborg eller på vårt kontor på WeWork Urban Escape i centrala Stockholm. Vi är även öppna för upplägg där rollen delvis är baserad på distans.

Där är välkommen att kontakta Country Manager Christer Sandin på christer.sandin@minervagroup.se om du har frågor om tjänsten.

Ansök gärna med ett personligt brev och CV direkt till christer.sandin@minervagroup.se